10 המצאות ישראליות ששינו את העולם

10 המצאות ישראליות ששינו את העולם
הירשמו לערוץ היוטיוב שלנו! »

למרות גודלה הצנוע יחסית, המדינה שלנו השפיעה בצורה מטורפת על העולם באמצעות התקדמותה הטכנולוגית והמדעית. מפריצות דרך רפואיות מצילות חיים ועד לפלאים טכנולוגיים משנים משחק, בואו נראה את 10 ההמצאות הישראליות ששינו את העולם והשאירו חותם שיישאר פה לעוד הרבה מאוד זמן!

10. חלונות סולאריים

במקום העשירי מדורג הקונספט המהפכני של חלונות סולאריים שפותח על ידי חברת פיתגורס סולר הישראלית. מדובר בחלונות חסכוניים באנרגיה המשלבים תאים מיוחדים שמאפשרים לבניינים לרתום את האנרגיה הסולארית ללא צורך בפאנלים סולאריים מסורתיים. החלונות הסולאריים שינו את הדרך בה אנו מסתכלים על הפקת אנרגיה מהטבע.

חלונות סולאריים
חלונות סולאריים

9. טנק מרכבה סימן 4

במקום התשיעי יש לנו את הטנק מרכבה סימן 4, שנכנס לרשימת 10 הטנקים הכי טובים בעולם! הטנק הוא פיתוח ישראלי כחול לבן שפותח בעקבות לקחים ממלחמות קודמות. טנק המרכבה נמכר לכמה מדינות ששמן אסור לפרסום, מה שמראה על הייחודיות ואופן הפעולה היעיל שלו! פיתוח זה תרם רבות להגנת המדינות איתן נעשו העסקאות.

טנק מרכבה סימן 4
טנק מרכבה סימן 4

8. הצפנת USB

במקום השמיני נמצאת הצפנת ה USB! ההצפנה שופרה משמעותית על ידי חברת SanDisk הישראלית. לחידוש הזה הייתה השפעה עצומה על אבטחת המידע. באמצעות הצפנת ה USB, ניתן להגן על מידע רגיש מפני גישה בלתי מורשית, מה שמבטיח את הפרטיות והבטיחות של נתונים אישיים בעולם שמתפתח ללא הרף לכיוון הדיגיטלי.

הצפנת USB
הצפנת USB

7. Waze

במקום השביעי קבלו את האפליקציה שמותקנת אצל כולנו בטלפון, ה Waze! וויז היא אפליקציית ניווט שפותחה בישראל אשר חוללה מהפכה בדרך שבה אנו מנווטים בעולם. הפלטפורמה מונעת על ידי כל נהגי ישראל בזמן אמת ומספקת להם מידע עדכני על תנועה וכבישים, מה שהופך את הנסיעה היומית לחלקה ויעילה יותר. על ידי ניצול הכוח של נתונים מהרבה נהגים, וויז שינתה את הדרך בה אנו נוסעים והפחיתה באופן משמעותי את עומסי התנועה.Waze

6. השקיה בטפטוף

במקום השישי נמצאת המצאה גאונית של שמחה בלס! המצאת ההשקיה בטפטוף חוללה מהפכה בחקלאות בעולם. שיטה זו חוסכת במים על ידי אספקתם ישירות לשורשי הצמח, מה שממזער את פסולת וממטב את תפוקת היבול. השקיה בטפטוף חיונית במיוחד באזורים שבהם מחסור במים הוא אתגר תמידי. ההמצאה הגדילה את ייצור המזון ושיפרה את פרנסתם של אינספור חקלאים ברחבי העולם.

השקיה בטפטוף
השקיה בטפטוף

5. PillCam

במקום החמישי נמצאת הפילקאם, שפותחה על ידי חברת מדטרוניק הישראלית. הפילקאם היא בעצם קפסולה זעירה הניתנת לבליעה אשר מכילה מצלמה המאפשרת לרופאים לראות את מערכת העיכול ללא צורך בשיטות פולשניות מסורתיות. זה הפך את האבחון והטיפול לידידותי ויעיל יותר למטופל באופן משמעותי, מה שהביא למהפכה בתחום הגסטרואנטרולוגיה.

PillCam
PillCam

4. כונן הבזק מסוג USB

במקום הרביעי מדורג כונן ה USB! זוהי טכנולוגיה שהומצאה בשיתוף חברת M-Systems הישראלית. המכשירים הזעירים והאדירים האלה עיצבו מחדש את הדרך בה אנו מעבירים מידע. לפני הופעתו, שיתוף נתונים דיגיטליים היה תהליך ארוך ומייגע שכלל צריבה על דיקסים ותקליטורים. העיצוב הקומפקטי ויכולת האחסון העצומה שלו הפכו אותו לכלי בכל מקום עבור כולם. אכן מדובר בהמצאה קטנה עם אפקט עצום!

כונן הבזק מסוג USB
כונן הבזק מסוג USB

3. Mobileye

את השלישייה הפותחת נתחיל עם Mobileye, חברה ישראלית המתמחה במערכות סיוע מתקדמות לנהגים. המערכות החדשניות שלהם, הכוללות חיישנים מבוססי ראייה ובינה מלאכותית, עוזרות לנהגים להימנע מהתנגשויות על הכביש, ולסייע בשמירה על נתיב הנסיעה. לטכנולוגיה של Mobileye הייתה השפעה עצומה על תעשיית הרכב, והיא הפכה את כלי הרכב האוטונומיים למציאות בעתיד הלא כל כך רחוק.

Mobileye
Mobileye

2. כיפת ברזל

במקום השני נמצאת מערכת ההגנה מפני טילים של כיפת ברזל, שפותחה על ידי רפאל בישראל. טכנולוגיה מהפכנית זו נועדה ליירט ולהשמיד רקטות קצרות טווח ופגזי ארטילריה באוויר. היא מגנה על ערי ישראל מפני אינספור התקפות טילים, הצלת חיים ורכוש תוך הפחתת הלחץ הפסיכולוגי של חיים תחת איום מתמיד. כיפת ברזל נמכרה למספר מדינות ברחבי העולם אחרי שראו את רמת הדיוק ואחוזי הפספוס הקטנים שהסוללה הצליחה להגיע אליהם. אין לי ספק שמדובר בהמצאה חשובה מאין כמוהה, במיוחד בשנת 2023!

כיפת ברזל
כיפת ברזל

1. ReWalk Exoskeleton

ואת המקום הראשון מקבל ה-ReWalk! המצאה יוצאת דופן ששינתה את חייהם של אנשים עם מוגבלות בגפיים התחתונות אשר פותחה על ידי ד"ר עמית גופר. הריוואק מאפשר לאנשים בעלי נכות לעמוד, ללכת ואפילו לטפס במדרגות. למעשה הוא משחזר מידה מסוימת של ניידות ועצמאות! המצאה זו הציעה תקווה חדשה עבור אלה עם פציעות בעמוד השדרה, ואיפשרה להם לחוות באופן מלא יותר את החיים בדיוק כפי שחוו לפני הפציעה!

ReWalk Exoskeleton
ReWalk Exoskeleton

מטפטפות ודיסק און קיס ועד למכשירים רפואיים משני חיים, המצאות ישראליות הותירו חותם על העולם ללא ספק. חידושים אלו שיפרו את החיים, קידמו תעשיות וסללו את הדרך לעתיד טוב ויעיל יותר. המסירות שלנו לחדשנות ולפתרון בעיות ממשיכה להוות השראה ולעצב את העולם!

שתפו לחברים ומשפחה: